Resident Evil: Afterlife 3D


resident evil afterlife poster
Image by Alexander-R via Flickr
“ook in mijn vorige leven geloofde ik al niet in reïncarnatie.” _ Fons Jansen
 
Alice is terug en dus is ook Milla Jovovich terug en zelfs haar eega Paul W.S. Anderson is terug (na de eerste Resident Evil hield hij het bij de volgende twee gameverfilmingen bij productie en scenario). de opening credits komen in regenachtige slo mo op gang met de perfecte soundtrack (voor de geïnteresseerden: Tomandandy met Tokyo). we zitten in Japan waar het T-virus ook al goed kuis heeft gehouden. in de plaatselijke ondergrondse Umbrella faciliteit komen we algemeen directeur Albert Wesker tegen die als eigenaar van het virus de touwtjes van de wereld sterk in handen heeft. dat weet Alice maar al te goed en met een paar klonen vanuit de vorige film valt ze de faciliteit aan. met succes. bommen, kogels en hoofden slingeren in het rond. het complex wordt totaal vernield maar Alice komt er heelhuids uit. ze zet koers richting Arcadia omdat deze plaats infectievrij is maar belandt uiteindelijk in een gebouw in Los Angeles waar nog enkele overlevers zich bevinden. buiten staan er wel duizenden zombies hongerig te wachten. een paar zullen daadwerkelijk op het menu komen in de ontsnappingspoging van Alice en haar trawanten wanneer ze willen vluchten naar de Arcadia. dit blijkt immers een schip te zijn welke voorbij L.A. vaart. echter, Wesker heeft Japan ook overleefd en zit haar op de hielen, samen met een monsterkolos die een hamer zo hoog als de Gentse boekentoren heeft. Anderson heeft net de opleiding ‘hoe maak ik een film zoals de Wachowski-brothers het tien jaar geleden deden met The Matrix?’ gevolgd. de filmische referenties zijn enorm: Albert Wesker lijkt emotieloos als twee druppels water op de tweelingsbroer van Agent Smith, Alice sprint goedgeturnmutst de muren op zoals Trinity, de bullet time techniek wordt talrijke keren boven gehaald (enige afwisseling zit hem in de munitie waarbij naast kogels (inclusief die rubberachtige luchtstromen) ook munten gebruikt worden) bovenop de vele acrobatische slow motions en zelfs stilstaande beelden. dit alles wordt gemixt met enkele gamefacetten in 3D eigen aan de Capcom games sinds 1996. heb je gemerkt dat ik nog niet veel zombies vernoemd heb? ze zijn dan ook op de achtergrond geraakt en hebben hun meerderen moeten erkennen in levende doden met inktvistongen en een reusachtige cycloop zonder oog. maar het goede nieuws is dat Afterlife de meeste entertainende is in de serie. akkoord, het is recyclagemateriaal, Milla Jovovich zal nooit een goeie actrice worden, er zit helemaal geen lijn in het verhaal en er zijn wat te weinig Dawn Of The Dead zombies maar als hersenloze film vermaak je je toch een klein beetje.
 
2,5/5
 
sSoundtrack is van Tomandandy. dit is afkomstig van de openingsscène:
 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s