The Darkest Hour


“goed dat er elektriciteit is, zo niet zouden we allemaal tv moeten kijken bij kaarslicht.” _ George Gobel

wat mag je een recensent wensen voor het nieuwe jaar: vele mooie, amusante en aangrijpende donkere uren in de filmzaal. en dan krijg je als eerste film meteen het bewijs dat nieuwjaarswensen enkel maar verplichte holle woorden zijn. de twee pas afgestudeerde jongeren Sean (Emile Hirsch) en Ben (Max Minghella) menen in Moskou een miljoenendeal te sluiten maar de gehaaide kameraad Skyler (Joel – nochtans zeer goed in Snabba Cash – Kinnaman) is hen voor en ze zuipen hun moed in in een plaatselijke club waarin ze twee (totaal niet mijn type) Amerikaanse toeristen Natalie (Olivia Thirlby) en Anne (Rachael Taylor) opscharrelen. het partyfeestje (met evenwel het aanstekelijke I Like That van Luciana Caporaso!) wordt verstoord door een invasie van onzichtbare aliens die het menselijke ras op War Of The Worlds wijze verassen (helaas moet ook Irina Antonenko er aan geloven). ons vijftal weet zich te verschansen en wanneer ze enkele dagen later zich bovengronds vertonen, komen ze in een 28 Days Later versie van Moskou terecht. ze ontdekken dat de aliens uit zijn op aardse grondstoffen en dat ze zich verraden door de elektriciteit die ze opwekken. samen met enkele Russische kameraden en waarom niet tussendoor een Russische babe (Veronika Ozerova) nemen ze het met kooien van Faraday, verklikkerlampjes en microgolfovengeweren op tegen de heetgebakerde aliens met een Ghost Rider gezicht. akkoord, de invasie heeft nu eens niet in Amerika plaats (producer Timur Bekmambetov (bekend van Wanted) heeft hier voor gezorgd), elektrische aliens is ook al een tijdje geleden (Virus) en een verlaten hoofdstad bedolven onder as blijft een goed beeld. de ramp zit hem echter in de hoofdpersonages die dialogen uitkramen alsof ze allemaal eieren moeten kakken, gebukt hollen van hot naar her en dan schrik hebben dat ze genomen zullen worden. maar ook de actie is niet veel soeps. als je weinig jongeren hebt, wek dan chaos en paniek op tijdens hun raid zoals in Cloverfield maar regisseur Chris Gorak beperkt het tot enkele verassingsscènes die je helaas met één zuchtje kunt wegblazen. The Darkest Hour (geen slechte trailer nochtans), in een nog verdonkerder 3D, is inderdaad een donker uur voor de cinema.

1,5/5

I Like That

Russissche hip hop, het bestaat; uit de soundtrack:

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s